2019/09/20

Újabb, éves kontroll vizsgálat 2019.09.19.


Újabb, éves kontroll vizsgálat 2019.09.19.

Tegnap, a DBS műtétem után 8 évvel, ismét Pécsett jártam a szokásos évenkénti vizsgálaton és állapotfelmérésen.
Kovács tanár úr jóvoltából kaptam egy kis plusz "szuflát" a DBS-em IG-jébe (elnézést kérek a szlengért!), vagyis – amit én balga csak ma reggel vetem észre – kaptam még még plusz „V”-okat a készülékembe, mindkét irányban (+ -). Így most már szélesebb skálán tudok „garázdálkodni” a nagyvilágban, példának okáért, hogy könnyebben eljussak A pontból B pontba.

Meglepődve tapasztaltam, hogy az implantátumomhoz kapcsolódó orvos által használt betegprogramozó (is) – a töltőhöz hasonlatosan - „elveszítette”, no nem a szüzességét, hanem a korábbi "madzagját", és egy, a tanár úrnál lévő, betegprogramozóként használt táblagép (applikáció) és az impulzus generátoromhoz tartott kis segédeszköz segítségével, vezeték nélkül, immár nagyobb távolságból is képes volt kommunikálni a két orvostechnikai eszköz. Szóval ennyit a technikai újdonságról. Bárcsak a Parkinson kutatás is ilyen gyorsan és hatékonyan megtalálná – akár valamilyen „elektromos kütyü” segítségével - a messiásként várt gyógyulás mikéntjét, így semmilyen formában nem volna többé szükség a tüneti kezelésekre! (Varázsszó: REMÉNY!)

Mert ugye, mint azt tudjuk, hogy a DBS (is) sajnos csupán tüneti terápiás jellegű kezelés, nem pedig gyógymód.

Ennyi! Innyi! Jóberúgnyi oszt hömbölögnyi!
Üdv: BenMar

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése