2011/09/19

"Arcpoetika"


(Az oldalon található fotók, versek, és prózai szövegek non-profit céllal a forrás és a szerző megjelölésével szabadon utánközölhetőek. Minden más esetben a szerző írásos engedélye szükséges!)


"Arcpoetika"
Már megannyi leltárt és szánalmas számvetést írtam,
s tettem ki a fényre ezerszer érzékeny életem,
míg poros polcokon befőttként fortyogott a múltam,
a közöny csak nézte, ahogy darabokra szétesem...

próbáltam visszanyelni minden feltörő szavamat,
ám, mint a forró láva pusztítva a felszínre jött
és a félelmetes, vörös, gyilkos, izzó áradat
szétterült a papíron, a gyenge betűim között...

ha nem forró parazsat, akkor hideg jeget hánytam
s ellepték testemet az átlátszó, dermedt gleccserek,
a világnak fájdalmától dühösen kiabáltam,
mint a bölcsőben felejtett, szomjas, éhes kisgyerek

hallottam közelről, midőn felsírt a véres élet,
ahogy az anya kidobta magából a magzatot,
láttam, ki kínzó kínjainak maga vetett véget
s kivel a kegyetlen kaszás kézen fogva ballagott...

soha nem henyéltem, harcoltam, küzdöttem keményen,
álmaim mögé bújva, húztam az igát szüntelen,
ám idővel szertefoszlott mégis minden reményem,
s nem úsztam meg én sem sorsom verés nélkül, bűntelen

szerepem játszottam, hazudtam, utáltam, szerettem,
mint bármely jó vagy rossz színész e Föld nevű színpadon,
irigykedve néztem az erős sasokat felettem
mint repültek határtalanul, boldogan, s szabadon...

Szabó Balázs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése