2012/11/30

Egy újabb aranyérem a „DBS olimpián” !

Egy újabb aranyérem a „DBS olimpián” ! J

Ismét, a pécsi DBS-es „csipet csapatnak”, no meg a Medtronicnak köszönhetően, egy újabb sikeres mély agyi stimulációs műtétről számolhatok be a blogomban.

Ezzel a már 100 000.-en is túl lévő DBS implantátum beültetéssel, ismét egy Parkinson kórban szenvedő sorstársam kapott esélyt a sorstól az élhetőbb életre, illetve arra, hogy a megfordítható műtéti folyamatoknak köszönhetően időben részese lehessen a Parkinson kór ellenszerének megtalálásában.

Szándékosan nem gyógyulást írtam, hiszen, mint azt már többször is említettem, a DBS nem gyógymód, hanem a tünetek kezelésére jelenleg szerintem a túlzott gyógyszeres kezeléssel szemben, vagy mint a saját esetemben egy végső megoldásként a legalkalmasabb humánus, hosszú távú terápia, az erre minden téren alkalmas betegek számára.

/ Fontosnak tartom még, itt a hosszú távú terápia kapcsán, saját példámmal is megerősítve megjegyezni, hogy annak, aki a DBS műtéten sikeresen átesik, Parkinson kór esetében, egy USA-ban készült statisztikai kimutatás alapján, a sok pozitívum (tüneti javulás, életvitel jobbra fordulása, stb.)  mellett, számolnia kell azzal az eshetőséggel is, hogy az esetek kb. 80-90%-ban a műtétet követően pszichés állapot javulás is várható, amire azt gondolom, többek között a DBS terápiában részesülő betegek jóval alacsonyabb gyógyszeradagja is a magyarázat./

… és akkor most következzenek Zoltán szavai, amihez azt gondolom, a bevezető tükrében nem szükséges különösebb kommentárt  fűzni J :

„Túl vagyok rajta!

Szia Balázs!

Egy pici helyzetjelentést szeretnék megosztani veled! Tegnap jöttem haza Pécsről,és múlt hét csütörtökön megvolt a műtét. Ahogy Balás doki monda: nem kis menet volt! Reggel 8 körül volt a "koronázás" és kb 11 körül altattak el, délután fél 3 körül keltettek fel. legrosszabb a korona felhelyezése volt, és a fúrás. De érdeklődve kukucskáltam ki a "lukon" és kíváncsian néztem mi történik kint! Az első két nap a műtét után kissé nehéz volt, mert álmos voltam, kóválygott minden, de nap nap után kialakult, és úgy érzem itthon még inkább alakulnak a dolgok! December 10 én kell visszamenni kb10 napra beüzemelésre! Azt mondják az már tiszta Hawaii lesz ehhez képest. Azóta kicsit jobban remeg a bal kezem, de a jobb oldal teljesen jó. De gondolom ha bekapcsolják, minden másképp lesz. Most addig vigyázok magamra, hogy meg ne fázzak és nehogy minden oké legyen, mert nem szeretnék semmi komplikációt.

Ezek után már csak jó jöhet, abban biztos vagyok!

Üdv: Zoli!”

„A legkisebb is számít”.. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése