2012/10/18

Egy évvel a DBS kütyüm beültetése után....

Úgy érzem kicsit elfáradtam…..  talán azért nem született bejegyzés az utóbbi napokban…

Vázlatszerűen leírom az elmúlt, azért nem túl hosszú időszak jelentősebb történéseit:

10.08-án a 100 000. DBS műtét apropójából készülő amerikai dokumentumfilmhez adtam interjút (Balázs ez mekkora duma! J de azért jól hangzik nem? ) egy kedves Medibis-es fiatalember iphone-jának segítségével. Áronnak köszönhetően a vágatlan anyagot már meg is kaptam emailban.

100 000. DBS műtét címmel szeretnék majd egy külön bejegyzést is írni különféle műtéti és egyéb általam is hozzáférhető statisztikákkal…

Hétfőn (10.15.-én) nagyobb szünet után ismét meglátogattam Pécsen a Kert utcai klinika neurológiai osztályát. Erre a látogatásra az egy éves DBS kontroll szolgáltatott „meghívót”.  Katalin (akinek ezúton is megköszönöm a kedvességét!) asszisztensnő révén – persze nem rendező asszisztens J -  ismét video felvétel készült a jelenlegi fizikális állapotomról és egy újabb pszichológiai vizsgálatot is elvégeztek, amelyeket összevetnek az egy évvel korábbi vizsgálatokkal, eredményekkel. A friss vizsgálati eredményekről majd beszámolok, miután megkapom az ezekkel kapcsolatos infókat. Az viszont jó hír a számomra, hogy módosult a gyógyszerezésem is, hiszen a 125mg-os napi 5 tabletta Stalevo részben csökkent 100mg-osra J

Az általam is nagyra becsült Kovács Norbert doktor úr jóvoltából részt vehettem bemutató „makettként” egy orosz orvos csoport DBS konzultációján is, ami egészen érdekesnek bizonyult: annak ellenére, hogy több évig tanultam oroszt és angol nyelvet is, csupán néhány szó, szófoszlányok jelentése tudott csak átvergődni a DBS-em által részleges áramütéstől szenvedő és „túlképzett” agysejtjeim fordításra szakosodott állományához. Többek között azt is megtudtam, hogy a már beültetett DBS implantátumom adatainak pontos kiolvasása nagyban függ az orvosok által használt különböző programozóktól is. A számomra „rendhagyó és szokatlan órán” egyébként még jelen volt  egy (mint utólag tőle kiderült) Medtronic-os kedves hölgy is, akivel „régi ismerősként” jól esett váltani  néhány szót.

Távlati terveim között tartom még nyílván a nemrég elkezdett történetem írásának a befejezését, illetve szeretnék kiköltözni egy világ elöl elzárt környezetben található hegyi lakba is, ám a realitás talaján állva már annak is örülnék, ha az iménti lista első pontja teljesülne…. J

Leszámítva a kisebb végtaggörcsöket és az időjárási frontváltozásoknak is betudható hosszabb, rövidebb depis állapotokat, a DBS műtétem után 1 esztendővel elmondhatom, általánosan véve – Balázs ezt meg ki a rák kérdezte? - köszönöm szépen jól vagyok….  J 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése